A venit vara !

Posted: 15/05/2013 in Liber alese
Etichete:, , , , ,

A venit vara! A venit căldura şi vremea frumoasă! A sosit vremea tricourilor şi-a pantalonilor scurţi, a sandalelor şi ochelarilor de soare, a teraselor şi a parcurilor înverzite…

Ah… amorţeala aceea plăcută, toropitoare care-ţi pătrunde prin toţi porii numai când te gândeşti la un loc umbrit pe o terasă alături de un pahar de ceva răcoritor sau de ce nu lângă o ceaşcă fierbinte de cafea tare şi aromată. Să stai contemplând fără nicio apăsare lumea ce ţi se perindă nepăsătoare prin faţa ochilor. Gândurile ţi se plimbă leneşe prin minte fără a se inchega în vreo idee concretă şi totuşi ai impresia că nicicând n-ai fost mai atent la tot ceea ce-i în jurul tău… Vise plăcute.

În lipsa timpului şi a terasei contemplu frumoasa vară ce ne-a binecuvântat cu prezenţa-i din maşina oprită la semafor sau „din” alergarea grăbită până la magazinul din colţ. Ei, ce să-i faci!? Vremuri moderne… Cum, aproape ca fiecare dintre noi, am acelaşi traseu în fiecare zi nu pot să nu remarc faptul că privirea-mi găseşte de multe ori prin mulţimea grăbită feţe pe care le-am văzut şi ieri, poate şi alaltăieri şi cine mai ştie când. Surpinzându-mă pe mine însumi cu propria-mi putere de recunoaştere a unora dintre personele cu care împart traseul zilnic am devenit ceva mai atent. Aşadar am început să observ la început culorile, apoi tricourile, poşetele, pantalonii mai lungi sau mai scurţi dar neaparat mulaţi, fustele, balerinii (again !? …pffff!), sandalele, tocurile, cizmele… Ce naiba!? Da, iar poartă fetele cizme vara. Fulgerător îmi vine în faţa ochilor, din vreun film probabil, imaginea unei seri dintr-un oarecare bar din Texas plin de cowboy şi fete băţoase toţi în cizme indiferent de cât de scurte le erau mânecile cămăşilor in carouri. Whateeeever! Măcar ăia erau americani şi acolo în ţara lor or fi având vreun motiv întemeiat, sau nu, să-şi prăjească degetele picioarelor în cizmele lor de piele de crocodil mai ceva ca la microunde. Îi priveşte. Multumesc lui Columb că a descoperit America, altfel ar trebui să-mpart continentul cu toţi dereglaţii de acolo şi îmi sunt şi aşa destui ăştia de aici. Dar ce motiv poate avea cineva din ţărişoara asta a noastră să poarte vara cizme!? Aici nu-s şerpi cu clopoţei să te muşte perfid din praful drumului ridicat de aterizarea voinicească din şaua calului. Sunt vipere, e-adevărat, dar domniţele cu fuste diafane, că aşa se poartă cizmele, cu fuste diafane, nu s-aventurează pe cărări nebătute din munţi sau pe mai ştiu eu ce coclauri. Noroc că în-faţa ochilor îmi apare o pereche de … sandale?… cizme? … ce sărăcie or fi şi minunăţiile alea pe care nu se poate să nu le fi observat şi voi un fel de sandale cu tureac înfiorător de urâte din punctul meu de vedere. Nu-nţeleg, le e frig la glezne dar cald la degete!? La astea mi-am luat reset. E ca-n bacul ăla cu pantalonii oşenilor. Cică a fost întrebat un oşan de ce are pantalonii atât de largi iar ăsta şugubăţ i-a răspuns c-a avut de unde. Bine dar atunci de ce i-ai făcut atât de scurţi, păi s-o gătat, răspunde-ncurcat oşanul nostru.

Semaforul, m-a salvat semaforul, s-a făcut verde. Demarând îmi vin în minte imagini de astă iarnă cu zeci şi sute de picioare-n tenişi…

Ce bine c-a venit vara, pot să-mi port însfârşit cizmele!

Comentarii
  1. antreprenor1 spune:

    Majoritatea tinerilor poarta ,,pentru ca e la moda” dar cu un gram de educatie ar intelege ca nu tot ce e la moda trebuie si purtat. Dar unde nu-i cap ….

Lasă un răspuns

