Eurovision… eterna poveste

Posted: 23/05/2013 in Liber alese
Etichete:, , , , , , ,
A map of Europe showing how many times each co...

A map of Europe showing how many times each country has won the Eurovision Song Contest (Photo credit: Wikipedia)

 

A trecut şi acest Eurovision la fel ca şi aproape toate celelalte fără vreun rezultat notabil pentru România. Ne-am obişnuit deja şi nu cred că mai poate surprinde pe cineva asta. Poate doar pe acei care chiar cred că votul lor contează şi în continuare sunt convinşi că Eurovision-ul e un concurs muzical-artistic.

De-a lungul anilor în ediţiile trecute am trimis acolo pentru a ne reprezenta artişti foarte diferiţi aparţinând mai multor genuri muzicale. Unii mai carismatici alţii mai „vocali”, unii mai apreciaţi alţii mai contestaţi iar alţii mai ghinionişti ignoraţi complet. De la Dida Drăgan care, dacă nu mă înşel a participat pentru prima dată ca invitată (sau o fi fost la vreun San Remo!? ), Holograf, Monica Anghel, Marcel Pavel, Luminiţa Anghel, Trăistariu, Elena ex Mandinga şi alţii pe care nu mi-i mai amintesc şi mi-e prea lene să dau „un sărci pe gugăl” până la ultimul reprezentant al nostru Cezar Ouatu aproape toţi au fost trataţi la fel după întoarcerea în ţară. Adică luaţi la mişto, desconsideraţi. Chiar şi cei care au avut un succes notabil au fost „atinşi” de această „palmă a Fatimei” tămăduitoare de mişto răutăcios şi de cele mai multe ori de prost gust. Dacă n-au ocupat un loc pe podium tre’ să facem mişto de ei pen’ că ne-au făcut de cacao iar dacă totuşi s-au clasat sus în clasament tre’ să facem mişto de ei ca să nu li se urce la cap. N-au cum scăpa, dacă tot i-a împins nevoia să facă ceva pentru noi toţi, pentru patria mumă atunci n-au decât să suporte consecinţele! Cred că-i o trăsătură genetică rămasă necorectată a naţiei noastre, aceea de a distruge pe oricine rupe rândurile şi iese în faţă.

Nici Cezar Ouatu n-a fost scutit te tot acest tratament „onorabil”. Bineînţeles, înainte de concurs miştocarii „cântau” muuuult mai pianno (dacă totuşi ăsta se clasează bine!? gândeau, era prea ciudată apariţia lui în contextul dat) abia după au devenit vocali, muuult mai vocali ghidându-se după principiul „ştiu că nu cânt bine da’ uite cât de tare pot zbiera”.

Mărturisesc, nu-mi place genul abordat de Cezar, nu-mi place stilul şi combinaţia de genuri muzicale. E dreptul meu să nu-mi placă. Asta nu-mi dă însă dreptul să spun că Cezar a cântat prost, n-am cunoştinţele  necesare pentru a-l putea aprecia. De curiozitate doar căutaţi câteva informaţii despre el şi pregătirea lui. Veţi fi surprinşi. Cu toate astea văd deja circulând pe net bancuri şi miştocării de tot felul despre el şi prestaţia lui. Mă umple de repugnă, ca să-l citez pe Oreste. Aşa că simt nevoia de a le adresa câteva de la obraz ăstor miştocari de profesie şi bulangii prin devenire.

Nu vă place? Perfect! Nu v-a pus însă nimeni pistolul la tâmplă cerându-vă să aplaudaţi frenetic aşa cum erau taţii şi mamele vostre obligaţi să facă la „Cântarea României” deşi personal cred că eraţi şi voi pe-acolo în primul rând chiar ahtiaţi s-o vedeţi pe Tovarăşa poate, poate vă mângâie pe cap… Nu vă place asta e şi gata. Înainte de a împroşca umilitor cu noroi în cineva aveţi bunul simţ şi puneţi-vă „neşte ’ntrebări”:

          Voi aţi fi cântat mai bine? Voi aţi fi reuşit mai mult?

Nu mai sus de sandale! a exclamat un pictor antic.

_

Lasă un răspuns

