Da recunosc, sînt un cretin! Sînt cel mai tîmpit om de pe planetă. Sînt un prost necivilizat lipsit de viziune. Sînt în schimb plin de de vise deşarte. Sînt un aerian picat direct din Lună care refuză realitatea. Stau şi mă întreb, sînt eu om? Eman atît de multe tîmpenii încît mă mir sincer cum de nu mă opreşte nimeni pe stradă să mă-mpacheteze fedeleş într-o cămaşă cu nasturi la spate şi să mă trimită la naiba-n praznic. La zîmbăreţi.

Da, sînt un prost şi sînt un tîmpit şi sînt un cretin şi orice alt epitet din această familie aţi dori să adăugaţi vă asigur că mi se potriveşte. Cu toate astea nu vreau să mă schimb! Vă rog să mă lăsaţi în prostia mea! Nu mă corectaţi şi lăsaţi-mă să fac în continuare greşeală după greşeală. Vreau să fiu perseverent. Lăsaţi-mă să mă îndrep singur spre următorul eşec pe care unii dintre voi mi-l prevăd deja. Sînt atît de prost încît sînt mîndru de prostia mea, incredibil de mîndru. Foarte, foarte mîndru! Aşa prost şi tîmpit şi cretin cum sînt eu.

Da, sînt prost că sper din toată inima că ţara mea şi neamul meu „vor fi iarăşi ce-au fost şi mai mult decît atît” şi sînt al naibii de mîndru de asta.

Da, sînt un tîmpit care ştie că unul de-al lui a inventat insulina salvînd astfel nenumărate vieţi de pe întreaga planetă, sînt un tîmpit care ştie că unul de-al lui a inventat primul stilou din lumea asta, sînt un tîmpit care ştie că unul de-al lui a inventat şi construit cea mai veche roată de moară cu pale de lemn aşezată orizontal şi acţionată de apă din toată Europa, sînt un tîmpit care ştie că unul de-al lui a inventat motorul cu reacţie şi-a deschis astfel drumul vitezei peste bariera sunetului, sînt un tîmpit care ştie alte şi alte atîtea despre ai lui şi sînt al naibii de mîndru de asta.

Da, sînt un cretin care ştie că bucăţica ocupată de romani acum două mii de ani din regatul dac n-avea cum să ne dea   în doar o sută şi ceva de ani limba pe care o vorbim azi atît de unitară şi lipsită de dialecte şi-atunci asta-nseamnă că e venită direct din limba străbunilor noştri şi toţi cei care vorbesc limbi de origine latină au învăţat a vorbi de la străbunii mei şi sînt al naibii de mîndru de asta.

Da, da ,da, sînt mîndru! Îmi învăţ chiar şi proprii copii să fie mîndri de prostia mea. Îi învăţ şi pe ei să devină la fel ca mine, proşti pînă în măduva oaselor şi mîndrii de ţara asta care ESTE a lor. Îi învăţ că fiecare brad de pe fiecare munte din ţara asta le aparţine şi trebuie să-l îngrijească. Îi învăţ că fiecare mal de rîu pe pe pămîntul ăsta românesc li se cuvine lor şi trebuie să aibă grijă de el ca să-l poată arăta la rîndul lor propriilor copii. Îi învăţ că trebuie să citească fiecare carte care ajunge în faţă lor şi de aceea pentru că încă-s mici eu le pun în mîini toate basmele şi legendele românilor iar asta le face ochii să strălucească de fascinaţie cînd citesc păţaniile lui Greuceanu, ale lui Pipăruş Petru sau Florea-nfloritul. Da, eu îi învăţ imnul României şi eu le povestesc fără oprire despre eroii neamului, despre Mihai Viteazul, despre Mircea cel Bătrîn, despre Iancu de Hunedoara şi despre Avram Iancu sau Ştefan cel Mare şi Alexandru cel Bun. Da, i-am dus în excursie la Alba-Iulia şi le-am arătat ruinele romane, am intrat în Muzeul Unirii şi i-am privit cum alergă veseli în jurul statuii lui Mihai Viteazul iar apoi am vizitat monumentul din Dealul Furcilor. Da, eu îi învăţ toate astea. Îi învăţ toate astea din mîndrie prostească! Şi-i mai învăţ să ierte toate cîte s-au petrecut rele, să ierte dar să nu uite, să nu uite niciodată! Pentru că altfel nu vor putea vedea viitorul.

Da, vreau ca peste ani şi ani cînd vor fi şi cu siguranţă vor fi, bărbaţi adevăraţi să ştie că pot să stea cu fruntea sus în faţa oricui şi oriunde s-ar afla pentru că aşa li se cuvine! Au toate motivele din lume să fie mîndrii de ei, de ceea ce-s!

Da, mulţi îmi spun că-s nebun şi că refuz să văd realitatea dar eu ştiu că nu-i aşa. Sînt doar mîndru că-s român. Sînt mîndru de părinţii mei, de bunii mei, de satul din care mă trag şi mai presus de toate sînt mîndru de neamul şi ţara mea pentru că România sînt eu iar eu sînt un dac liber s-aleg ce voi eu a fi. Şi-n plus nu mi-e frică de cer că va cădea peste mine pentru că acum ştiu că n-are cum. Eu sînt România şi ştiind cum sînt eu atunci aleg să fiu mîndru de ea.

Da, sînt vremuri grele şi tulburi, e un adevărat război mondial în jurul nostru. Priviţi doar cu atenţie la confruntările rămăşiţelor vechilor imperii şi veţi vedea cum se schimbă harta lumii. Viitorul e nesigur şi-nceţoşat dar eu aleg să fiu aşa cum sînt, e dreptul meu, e OBLIGAŢIA mea!

Da fraţilor, ori punem pumnul în pieptul furtunii ori pierim!

Comentarii
  1. Andrei Adam spune:

    Mda… Numai de-ar fi mai multi „cretini”, asa, ca tine… Mai multe cuvinte consider ca sunt de prisos.

Lasă un răspuns

