Nu!

Posted: 24/07/2013 in Liber alese
Etichete:, , , , , , , , , , , , ,

Nu! Opreşte-te acum!

Nu citi mai departe, ai putea găsi acest articol insultător şi de aceea te rog încă o dată nu-l citi! Nu-l citi pentru că dacă-l vei găsi insultător nu-mi voi cere scuze!

Mai departe e pe răspunderea ta, e alegerea ta cum te vei simţi la sfîrşitul acestor cuvinte, eu te-am avertizat.

M-am săturat pînă peste cap de oameni care mă denigrează continuu! M-am săturat să citesc zilnic aceleaşi bancuri răsuflate despre „românul hoţ” sau despre „românul leneş” prin comparaţie cu alte personaje. Eu nu sînt nici leneş nici hoţ dar sînt romăn şi-atunci cînd cineva îmi spune că românul e leneş sau hoţ sau nu ştiu cum o iau ca pe un atac la persoană. Tu eşti hoţ sau leneş? Nu? Atunci cine-i? Familia mea nu-i aşa. A ta este? Nu? Atunci a cui e? Prietenii mei nu sînt nici ei aşa. Prietenii tăi sînt hoţi sau leneşi? Nu? Atunci ai cui sînt aşa? Măi să fie! De ce atunci se răspîndesc cu atîta ardoare bancurile astea!? De ce sînt insultat zilnic!?

Cînd personajul are un nume atunci înţeleg, pădure fără uscături nu există şi umorul este de calitate dar cînd personajul este un popor întreg atunci înseamnă că toată pădurea e o „uscătură” şi mie cel puţin nu-mi mai vine a rîde. Personal îi consider puţin neghiobi pe cei care răspîndesc bancuri de genul ăsta iar pe cei care le dau naştere îi consider mai mult decît răuvoitori. Pentru mine e un gest de trădare cu premeditare. Aşa că naiba să vă ia, opriţi-vă şi nu mă mai insultaţi!

M-am săturat iar de oamenii care se miaună continuu despre cît de rău este în România şi cît de bine le-ar fi lor in Germania, sau Franţa sau „orice altă ţară civilizată”. Ăstora le atrag atenţia că gradul ce civilizaţie al unei ţări este dat de suma gradelor de civilizaţie a propriilor cetăţeni. Calculaţi singuri pentru România. Care-i contribuţia voastră? În Germania, Franţa sau „orice altă ţară civilizată” aţi contribui cu mai mult? Da? Ce vă opreşte să faceţi asta şi aici?

Dacă tot sînteţi atît de convinşi că nu merită să investiţi nimic din efortul vostru în ţara asta pe care eu o consider cu mîndrie a mea şi vreţi să plecaţi atunci, pentru toţi sfinţii, vindeţi tot ce aveţi şi plecaţi odată! Plecaţi şi nu vă mai uitaţi în urmă! Lăsaţi-ne pe noi în amărăciunea noastră să facem noi ce şi cum ştim, mult puţin atît cît putem.

N-am nimic cu cei care şi-au făcut un plan din a pleca şi l-au şi pus în aplicare, sînt convins că nu le-a fost uşor iar motivele pentru care ei au ales să facă asta nu mă interesează, sînt ale lor. Au făcut alegerile care li s-au părut corecte pentru propria viaţă. Pentru oamenii care-şi plănuiesc viaţa şi îşi iau destinul în propriile mîini am tot respectul din lume, e dreptul fiecăruia să-şi croiască propria soartă. Eu ma leg de ăştia care doar se miaună. Nici n-ar pleca, probabil le e frică de ce vor găsi acolo, dar nici n-ar vrea să rămînă că nu merită ţara asta de ţărani aşa personalităţi ca ei. Un fel de „pute, pute da-i călduţ” ca să citez pe cineva plecat departe. Vă dau o veste… În timp ce nu sînteţi nici în car nici în căruţă viaţa vostră trece. Şi uite aşa anii se scurg unul după altul şi v-alegeţi doar cu mieunatul. Puneţi mîna şi faceţi ceva! Ori plecaţi, ori rămîneţi numai nu vă mai văietaţi atîta! Nu vă place? Schimbaţi! Nu puteţi sau e prea greu? Mai încerca-ţi o dată mai cu vlagă! Nu vreţi? Atunci daţi-vă la o parte şi păstraţi liniştea.

Să zicem că în casa în care stau de atîta amar de vreme din motive diverse dar mai ales din neglijenţa şi indolenţa mea a inceput să picure robinetul chiuvetei din bucătărie. Ignor iar după o vreme picuratul se transformă în şuvoi şi-n plus începe şi cel de la baie să picure. Eu îi dau cu ignor mai departe şi la primul vînt puternic mi se sparg ferestrele casei iar apoi colac peste pupăză mi se-nfundă şi buda şi răbufneşte pe afară. Trezit din buimăceală şi plin de silă de propria-mi mizerie ce-mi zic? Bă ce casă mare şi faină are vecinu’, ia uite cite camere mişto are! Şi-n loc să pun mîna pe mop aleg să-mi pun palma-n fund şi să-mi caut un locşor călduţ prin casa vecinului. De ce ar fi prost ăsta să-mi deschidă uşa!? Nu vă e clar că reflexul lui, cît se poate de uman şi de rezonabil, va fi să pună mîna pe o scurtătură şi s-o rupă-n bucăţi de cocoaşa mea? Sau dacă prin cine ştie ce minune ar alege să pună el mîna pe mop în locul meu atunci va dori şi va fi îndreptăţit să dorească, o răsplată pentru munca lui dar eu nevolnic ce-i voi da?

Mulţumesc celor care au ajuns pînă aici şi nu se simt lezaţi în nici un fel, poate doar de unele expresii, are şi vulgaritatea elocvenţa ei. Celorlalţi …

Lasă un răspuns

