The making of…

Posted: 03/04/2014 in Liber alese
Etichete:, , ,

The making of…
Am vrut inițial să-i pun titlul ”Cum se face” dar nu sînt foarte sigur ca ar fi fost cel corect. Mai bine i s-ar fi potrivit ”Cum am făcut eu” dar apoi m-am răzgîndit iar și uite așa am ajuns unde am ajuns.

Începutul, căteva schițe, o bucată de hîrtie, două creioane și-o radieră… și foarte mult ”cam așa mi-ar plăcea să iasă dar destul de nedefinit”.1

Apoi am pus pe hîrtie primele forme, ușor să le pot șterge în caz că …2

 …și primul copac. Mai întîi trunchiul apoi frunzele. Între ele și un nor .

3

4
Au urmat apoi tufișurile și planul îndepărtat cu repetate reveniri  asupra norului care avea ceva ce nu trebuia. Bine ar fi fost să-mi fi putut da seama…

5

6
Savana și munții…
Iar savana, munții cerul și bineînțeles norul …plus ceilalți mai mici

7

8
A venit și rîndul terasei și a obiectelor de acolo, conturate rînd pe rind.

9

10

Masa, scaunul și trandafirii.

11

12

Cealaltă parte a terasei și din nou masa, scaunul și trandafirii pentru ca într-un final sa fie gata și pardoseala.

13

14
Norii, cerul, munții și savana retușați din nou. La fel tufișurile, rînd pe rînd.
Cîndva pe parcurs am despărțit norul acela uriaș în doi mai mici.

Într-un final după mai multe retușări și reveniri pe diverse zone am reușit asta:

15

AFRICA

Am pregatit lucrarea pentru Concursul național de grafică – ediția a V-a organizat de Școala populară de arte Tudor Jarda din Cluj-Napoca. Dacă trece de preselecție, țineți-mi pumnii vă rog, lucrarea va fi expusă în cadrul expoziției amintite.
Mai multe date despre eveniment găsiți aici și pe site-ul oficial al școlii.

PS: Evenimentul va avea loc marți, 8 aprilie 2014 de la ora 16 sau 15, încă nu știu sigur, la sediul școlii aflat pe strada Fabricii de zahăr din Cluj-Napoca.

 

PS: Se pare ca pînă la urmă va fi la marți la ora 17.

 

PPS: Da, raspunsul este”DA” lucrarea a trecut de preselectie. Va incurajez sa vizitati expozitia, sint citeva lucrari foarte, foarte reusite.

Comentarii
  1. Andrei Adam spune:

    Foarte frumoasa ideea de a ne impartasi etapele creatiei 🙂 Foarte frumos totodata si rezultatul, ma si imaginam in drum spre masuta aceea unde sa ma asez, sa-mi trag sufletul si sa ma bucur de o limonada, lasandu-mi privirea intre timp sa rataceasca prin nesfarsirea savanei… 🙂

    • Flavius spune:

      Multumesc Andrei.
      Trebuie sa-ti marturisesc faptul ca in schitele initiale era si o carafa cu limonada insotita de un pahar. Dar cum masa mi s-a parut prea aglomerata si respectind proportiile carafa prea mica am inlocuit carafa si paharul insotitor cu trandafirii. Apoi mi s-a parut si mai aglomerata masa asa ca i-am sters si pe ei si i-am mutat pe stilpul terasei pe care a trebuit bineinteles sa-l refac la alte dimensiuni :). cam asa…

Lasă un răspuns

